רופא שיניים לטיפולי שורש

טיפולי שורש חייבים להתבצע על ידי רופא שעוסק בתחום על מנת להגיע לתוצאה הנדרשת. כל טיפול שנעשה על ידי רופא שאינו מתעסק בתחום עלול ליצור נזק אמיתי, על כן, מרפאת שיניים עטרה מציעים שירותים אלו.

מתי נדרש טיפול שורש

הרופא יסביר שהסיבה לטיפול פולשני שכזה הוא נמק של מוך השן או דלקת בלתי הפיכה שפוגעת בו. לאחר שהעששת מפרקת את השלבים החיצוניים של השן היא מגיעה, בהעדר טיפול מתאים, גם אל מוך השן. מדובר בשכבה רכסה יחסית שמכילה בעיקר עצבים וכלי דם. זאת גם הסיבה שדלקת כזאת כל כך כואבת. השלב הכואב הזה מעיד שהעששת הגיעה למוך השם ויצרה בו דלקת. בהעדר טיפול מיידי הדלקת עלולה להגיע גם אל עצם הלסת שתומכת בשן, מה שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך.

לעיתים ירשו טיפולי שורש גם בעקבות פגיעה קשה, חבלה או טראומה בשיניים. במקרה כזה נפגעת החיות של השן ושל הגורמים שמחברים אותה אל הלסת. את אחת הסיבות שלאחר פגיעה בשיניים יש לפנות מיד לרופא מקצועי. לעיתים רואים את הנזקים של החבלה רק לאחר חודשים רבים, שכבר מאוחר מדי להציל את השן. על כן, חשוב מאוד להגיע לבדיקה לאחר חבלה או באופן קבוע פעם בכל תקופה.

רופא שיניים

מהו טיפול שורש

טיפול שורש הוא הליך מורכב יחסית שעדיך שיתבצע על ידי רופא שיניים שמתעסק בטיפולי שורש. במהלך הטיפול מסלקים את הרקמה הדלקתית או רקמה שהפכה לנמק ומנקים את תעלות השורש מנמקים או מדלקות. לעיתים רבות הרקמה הזאת מזוהמת ולכן יש להוציא אותה ולטפל בעצם התומכת בשן. זאת הסיבה שאסור לדחות טיפולי שורש וחשוב לבצע אותה בהקדם האפשרי. טיפול מהיר יעזור גם במניע הכאב הבלתי נסבל אך חשוב מכך, טיפול מהיר ימנע נזקים קשים יותר שעלולים להיות בלתי הפיכים.

עבודותו של רופא השיניים בעת טיפול עוללת יצירת פתח בכותרת השן. דרכו מגיעים אל קרמת מוך השן. לאחר פתיחה זאת הרופא מנקה את תוך השן, שוטף את עלות השורש ומסיר רקמות דלקתיות או בעלות נמק. לאחר מכן הוא אוטם את תעלת השורש ומניח שחזור זמני בתוך החור שיצר. לאחר מספר שבועות יהיה ניתן לבצע שחזור מלא של החור שנוצר בשן. לעיתים הרופאים מפרקים את התהליך למספר מפגשים. זאת מאחר והשן מפרישה חומרים שמקשים על הניקוי המיטבי.

התהליך אינו פשוט ואינו נעים שאם לא מבצעים אותו על בצד הטוב ביותר, יכול לגרום יותר נזק מתועלת. זאת הסיבה שחשוב להדגיש שרק רופא שמתעסק בטיפולי שורש יכול לעשות את המלאכה בצורה הטובה ביותר. מרפאת שיניים עטרת מציעה לכם רופאים מיומנים, ותיקים ומקצועיים על מנת שתוכלו לבצע את טיפול השורש בראש שקט מינימום סיבוכים וכאבים.